Sıkça Sorulan Sorular

  1. Güvenli Alım Satım Sistemi'ni kimler kullanabilir?
    Tüm bireysel ve kurumsal kişiler Güvenli Alım Satım Sistemi’ni kullanabilirler.
  2. Başvurumu yaptım, süreci nasıl takip edebilirim?
    Söz konusu takibi www.tasittakas.com.tr / www.turkiye.gov.tr adresinden veya TaşıtTakas mobil uygulamasına girerek “Devam Eden İşlemlerim” seçeneğinden takip edebilirsiniz, ayrıca işlemlerin her aşamasında SMS ile bilgi verilmektedir.
  3. Başvuru oluşturulduktan/onaylandıktan sonra işlem iptal edilebilir mi?
    Alıcı hesabından para çıkışı yapılana kadar taraflar süreci istedikleri anda iptal edebilirler.
  4. Sistemde yabancı kişiler işlem yapabiliyor mu?
    Kişinin Sistemi kullanabilmesi için TC vatandaşı olması ve TCKN ile sisteme giriş yapması gerekmektedir.
  5. Tescil işlemi gerçekleşmedi, Güvenli Ödeme Tutarı ne zaman hesabıma iade edilecek?
    Tarafların TaşıtTakas sistemine kayıt tarihini takip eden iş gününün mesai saati sonuna kadar noterden tescil işleminin gerçekleştiği bilgisinin alınmaması durumunda; işlem otomatik olarak iptal edilir ve alış bedeli, alıcının sisteme ilettiği ve alış bedelini gönderdiği hesaba otomatik olarak iade edilir.
  6. Satacağım araca ait ödemenin farklı bir kişinin hesabına yapılmasını talep edebilir miyim?
    Alıcı ve satıcı işlem kaydı oluştururken yalnızca kendilerine ait hesap ve IBAN kodu ile işlem yapabilirler.
  7. Başvuruyu oluşturdum ancak bilgilerde yanlışlık var düzeltme yapabilir miyim?
    Söz konusu İşlemi iptal edip, yeniden giriş yapmanız gerekmektedir.
  8. Güvenli Alım Satım Sistemi kullanmak için herhangi bir bankada hesabım olması gerekir mi?
    Evet, herhangi bir bankada Güvenli Alım Satım Sistemi’ni kullanabilmek için hesabınızın(IBAN kodu) bulunması gerekmektedir.
  9. Almak istediğim aracın Güvenli Ödeme tutarını ne zaman göndereceğim?
    İşlem bilgilerim teyidi yapıldıktan sonra Takasbank SMS, varsa e-posta ile ile satış bedelin gönderilmesi için haber verir. İlgili satış bedeli yalnızca alıcın IBAN kodu ve hesabından gönderilmesi bir zorunluluktur, aksi halde bedel iade edilir.
  10. Para birimi TL dışında bir hesabı Güvenli Alım Satım Sisteminde kullanabilir miyim?
    Takasbank Güvenli Alım Satım Sistemi’nde sadece TL hesapları ile işlem yapılabilmektedir.
  11. Güvenli Araç Satış Sistemi başvurum ne kadar süre geçerlidir?
    TaşıtTakas sistemine kayıt tarihini takip eden iş gününün mesai saati sonuna kadar noterden tescil işleminin gerçekleştiği bilgisinin alınmaması durumunda; işlem otomatik olarak iptal edilir ve alış bedeli, alıcının sisteme ilettiği ve alış bedelini gönderdiği hesaba otomatik olarak iade edilir.
  12. Araç alıcı üzerine tescil edildi. Güvenli Ödeme Tutarı ne zaman Satıcı hesabına geçecek?
    Noter işlemin gerçekleştiğine dair Takasbank’a mesaj gönderir ve Takasbank satıcının bildirdiği IBAN numarasına satış bedelini en kısa sürede EFT ile gönderir. Eğer tescil işlemi TCMB EFT sisteminin kapalı olduğu saatlerde gerçekleşmiş ise alış bedeli bir sonraki iş gününe kadar Takasbank tarafından satıcı adına bloke edilir ve bir sonraki iş günü gün başında satıcıya EFT ile gönderilir.
  13. Güvenli Alım Satım Sistemi’nin kullanımına ilişkin bir ücret ödeyecek miyim?
    Ödenecek ücret ucret1 buraya gelecek TL olup satıcıya gönderilecek satış bedelinden düşülerek tahsil edilir.
Taşıt Takas
Taşıt Takas